Husk tilbake fra da du var liten; hva gjorde dere? Kan noe av det samme gjentas med SFO-barna? Fisketuren her er bygget på et barndomsminne.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Lær å spikke en knagg

I en serie på tre artikler skal spikke-ekspert Eivind Falk lære oss om kunsten å spikke sammen med barn

Les mer >>

Skraphandlerens lekebutikk

I barnas hender får gjenbruksmateriell ny verdi og trylles om til skatter i lek. Det er vel verdt å ta turen til nærmeste gjenbruksbutikk. Let, få og finn! Tilbyr vi materiellet på fristende vis oppstår magi der barn møter ting og ting møter barn.

Les mer >>

Lys opp i mørket

Lag fargerike og kreative vinterlykter sammen med barna! Når mørketiden kommer er dette en fin aktivitet å gjøre ute.

Les mer >>

Vil dere lage fuglekasser på SFO?

Oppdrag Fuglekasse gir bort 2000 gratis fuglekassebyggesett med aktivitetshefter slik at dere kan lage et morsomt og lærerikt snekreverksted på SFO. Sjekk om din SFO er i listen over prioriterte kommuner.

Les mer >>

Fra jord til bord ved Innlandet SFO

SFO har blitt et gartneri. Barn og ansatte på SFO har sådd og vannet grønne vekster siden slutten av april. Rektors drøm om at Innlandet skole i Kristiansund skulle få sin egen skole/SFO-hage, er blitt virkelighet.

Les mer >>

HURRAAAA, det norske flagget vårt fyller 200 år!

I år skal vi ikkje berre feire grunnlova av 1814 på 17.mai, - vi skal markere 200-årsjubileet til flagget vårt også.

Les mer >>

Humlesafari

Med forstørrelsesglass, matpakker og en humleplakat i sekken legger vi ut på humlesafari.

Les mer >>

En fisketur

Husk tilbake fra da du var liten; hva gjorde dere? Kan noe av det samme gjentas med SFO-barna? Fisketuren her er bygget på et barndomsminne.

Les mer >>

Lær å spikke en smørekniv

I en serie på tre artikler skal spikke-ekspert Eivind Falk lære oss om kunsten å spikke sammen med barn

Les mer >>