Det kan være klokt å stille med åpne sanser og hente innsikt utenfor eget fagfelt. Så her er noen råd hentet fra Harvard Business-miljøet til glede for SFO.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Hvordan håndtere sykefraværssamtalen?

Jo tidligere arbeidsgiveren og arbeidstakeren samarbeider om tiltak for å komme tilbake i arbeid, desto større er sjansen for at den sykmeldte kommer raskere tilbake

Les mer >>

Vikaropplysninger

Her er et lite skjema som kan være til hjelp i samtalen når man blir kontaktet av nye aktuelle vikarer.

Les mer >>

Ansettelse steg for steg

Å ansette nye medarbeidere er ikke noe man gjør hver dag. For at det skal være enklere å huske alt som skal/bør skje i denne prosessen har vi laget en steg for steg liste.

Les mer >>

Samhold i staben

Det er viktig at ansatte opplever å bli sett og ikke minst får bekreftet sine små og store daglige suksesser. Her er en praktisk løsning rundt personalmøter som sikrer at alle bidrar.

Les mer >>

Hjemmekontor med små barn

Hvordan kan du best få jobbet hjemme på en måte som gjør at det føles bra for både liten og stor?

Les mer >>

Gleden ved å jobbe i team 2 – Hvordan øke motivasjon og entusiasme?

Hva er det som dukker opp i hodet ditt når du tenker på jobben din? Er det entusiasme, stolthet, glede og engasjement kanskje? Og hvis ikke, hvordan kan du som SFO-leder, eller du som barneveileder gjøre noe aktivt for å bidra til en snuoperasjon

Les mer >>

Skritteller i SFO

Skrittelleren har kommet som en liten farsott over landet den siste tiden. Du vet, den lille boksen man kan bruke til å telle hvor mange skritt man faktisk går. Hva med å ta i bruk noen skrittellere i SFO?

Les mer >>

HVA ER VIKTIG Å SPØRRE OM NÅR DU INNHENTER REFERANSER?

Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?

Les mer >>

Hvordan skrive en saklig og god attest

Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg

Les mer >>