Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Hva er en Ansvarsgruppe?

For barn, unge og voksne med sammensatte vansker og behov, er det hensiktsmessig å etablere en ansvarsgruppe.

Les mer >>

Mal for medarbeidersamtale

Her kommer et forslag til oppsett og tema for medarbeidersamtalen. Kan brukes slik det er eller endres etter behov.

Les mer >>

Langtidsfriske

I Sverige har de en klok mann, Johnny Johnsson, som vil at vi skal flytte litt oppmerksomhet for å øke trivsel og redusere fravær på arbeidsplassen.

Les mer >>

Hva skjer på Berg a’?

På Berg SFO i Trondheim går alle barna i SFO – nesten. Over 90 % av 3. og 4. klassingene bruker tilbudet og i 1. og 2. er det bortimot 100 % som lever deler av sitt sosiale liv i SFO.

Les mer >>

Lyd med barna

Lyd er en viktig del av SFOs hverdag. Sett på en båndopptaker i basen i ti minutter og hør på den sammen med ungene etterpå. Det er flere enn voksne som får aha-opplevelser av slikt.

Les mer >>

Lær deg å elske din jobb

Den mentale coach og forfatter Susanne Lötbom har nettopp gitt ut boken ”Älsk ditt arbete”. Boken handler om hvordan du selv aktivt tar tak i situasjonene og skaper din drømmejobb. Men det er ikke alltid det er mulig, og da kan være nødvendig å innse at det kan være greit å bryte opp, og finne seg en annen jobb sier forfatteren i et intervju med Chef

Les mer >>

Som leder skal du forebygge mobbing

Mobbing har store personlige omkostninger for den som utsettes for det, men hele organisasjonen blir påvirket hvis det er mobbing på arbeidsplassen.

Les mer >>

Hjemmekontor med små barn

Hvordan kan du best få jobbet hjemme på en måte som gjør at det føles bra for både liten og stor?

Les mer >>

Noen råd før du gjennomfører den vanskelige samtalen

Som leder vil du oppleve situasjoner som gjør at du må ta samtaler med dine ansatte som omhandler vanskelige og ubehagelige saker.

Les mer >>