Fire 4.klassejenter har startet brødfabrikk i Borge SFO i Fredrikstad. «Brødfabrikken» er en naturlig følge av at barn tas med på gjennomføringen av det store prosjektet SFO.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Lær å spikke en smørekniv

I en serie på tre artikler skal spikke-ekspert Eivind Falk lære oss om kunsten å spikke sammen med barn

Les mer >>

Tur og tur

Denne turen hadde en kraftig og tydelig profil overfor barna. En voksen skulle på tur med barna, uten rosiner men med hemmelig innhold. Altså; ingen visste hvor vi skulle, hva vi skulle gjøre eller hva som kunne tenkes å skje på turen. Uvitenheten omfattet også turlederen, undertegnede. Tør du å ture fram slik, blir det lett moro. Åpne for barns herlige evne til å se ting vi voksne aldri er i nærheten av.

Les mer >>

Fysisk aktivitet og bevegelsesglede ute på tur

Hver tirsdag, året rundt, er alle trinnene på Sørli SFO på tur i skogen. Slik har det vært i en årrekke, en tradisjon som både voksne og barn setter høyt.

Les mer >>

Spikking - Gi barna en kniv!

Mestringsglede. Naturopplevelser. Tradisjon. Motorikk. Forståelse av form. Det finnes mange gode grunner til å la barn få spikke.

Les mer >>

Lær deg kunsten å spikke en kneppert

I en serie på tre artikler skal spikke-ekspert Eivind Falk lære oss om kunsten å spikke sammen med barn

Les mer >>

Dyrk grønnsaker

Å dyrke grønnsaker i SFO er en morsom og lærerik aktivitet. Vi forteller deg hvordan du kan gå fram.

Les mer >>

Spikkelappen i SFO

I Trollstua SFO tar barna spikkelappen før de svinger kniven.

Les mer >>

Barn og klær

Barnas påkledning er viktig for deres trivsel. Mange opplever uenighet på SFO og med foreldrene rundt hva som er viktig i forhold til barnas klær.

Les mer >>

På skogstur med grønnsaker og wokpanne

Høst er fin tid for å ta en tur i skogen. Hvorfor ikke ta med en wokpanne og litt grønnsaker?

Les mer >>