![](/data/pictures/ArticleImages/Island_600.jpg)
![](/data/pictures/ArticleImages/Island_600.jpg)
![](/data/pictures/ArticleImages/2593_Original.jpg)
Mobbeboken i farta..!
![](/data/pictures/ArticleImages/1464_Original.jpg)
Haster; Navneskifte!
![](/data/pictures/ArticleImages/fritids2_ram.jpg)
Fritidshem och SFO – hur är det?
![](/data/pictures/ArticleImages/sak_ram.jpg)
I skyggen av skolen
![](/data/pictures/ArticleImages/lekserigjen_ram.jpg)
Læringsarena II – det skjer i SFO/AKS
![](/data/pictures/ArticleImages/karnevalen_ram.jpg)
SFO i Sverige – og Norge…
![](/data/pictures/ArticleImages/dameog barn_ram.jpg)
Opplevd kunnskap
Kunnskapsfrukten & fremtidens SFO
Norsk barneoppdragelse i 1990-årene - De fleste vil ha lydige, veloppdragne og ansvarsfulle barn
Barnesamtale
Observasjonsmetoder
Du får her skjema for to ulike observasjonsmetoder: Kontaktbarometer og Barnebarometer.
Observasjon - Sosiale ferdigheter
Denne observasjonsmetoden skal gi en indikator på barns sosiale ferdigheter.
Observasjonsskjema - frilek
Dette observasjonsskjemaet kan brukes til å se på barns samarbeid under frilek.
Å intervjue barn
Hvordan snakker vi med barn på en anerkjennende måte? Brit Eide gir oss en innføring i temaet.