- Inkluderende praksis via lek, aktivitet, mat og måltidsglede
Hvordan lek kan være en bro mellom undervisningsdelen og SFO/AKS. Hvordan fremme vennskap, relasjonsbygging, språkutvikling, undring og kreativitet i SFO-hverdagen. - Voksenrollen som støtter inkluderende praksis i SFO
- Barneperspektiv og medvirkning
Barns medvirkning krever et tydelig barneperspektiv. Hvordan du kan inkludere barna aktivt i beslutninger og aktiviteter. - Tidlig innsats for inkluderingskompetanse og møter på tvers av alder
- Hvordan lekemiljøet, både innendørs og utendørs, kan forme og berike leken.
Hvordan du kan skape et miljø som fungerer som en ekstra vikar på SFO/AKS, og som inspirerer barna til å utforske og lære.
Det blir refleksjon, inspirasjon fra andre og god faglig forankring. Og ikke minst; du skal garantert få noen ideer til fornyelse og utvikling av egen praksis.
Kaja Hattrem Moa, SFO-leder Isfjorden skole
«Skal si du innfridde forventningene våre. Tilbakemeldingene fra kursdeltakerne har vært svært gode. Jeg er sikker på at dette skaper flere endringer i leken ute på SFO-ene våre.»
Inger Rønning, rådgiver oppvekst Holmestrand kommune
Plutselig var en forrykende dag over og her kommer det tipp topp tilbakemeldinger fra deltakerne! Tusen takk til deg, Terje - som inspirerer, utfordrer med omtanke og gir så mange detaljerte eksempler hele veien at alle deltakere har krysset av strålende fornøyd og fornøyd!
Elin Bjørnstad, Verdal kommune
Tusen takk til Terje for en knakende bra dag. Har snakket med mange og det er veldig gode tilbakemeldinger på faginnhold og formidling. Dagen gav fagarbeiderne energi, inspirasjon og masse gode tips til å gå inn i et nytt arbeidsår. Vil spesielt trekke frem at du Terje er velig god til å vise mange praksiseksempler, det viser at du har god innsikt i hva de der ute i «felten» står i.
Annvor Fjerstad, Inderøy kommune
Jeg har mange godord om fagdagen – så her traff du en nerve 😊 Bra!
Arve Torshaug, rektor Nesheim skole
Takk for en veldig bra dag! Utrolig mye konkret å ta tak samtidig som det også var noe å tenke på i det mer langsiktige arbeidet.
Line Tyrdal, Fag- og kvalitetsleder for grunnskole i Nittedal