På Workinnmarka skole i Tromsø gleder 3.-klassingene seg til det fjerde året i SFO. Med god grunn. Dette skaper både trivsel og forutsigbarhet.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Skru og mekk

Alle barn elsker å skru og mekke på ting, det begynner de med ganske tidlig. Og når de blir større er det mer interessant å se resultater.

Les mer >>

Digitalt barneblikk på naturen

Hvordan kan digitale verktøy brukes som en ressurs i uterommet i SFO? Et prosjekt i Ila barnehage gav mange gode erfaringer – og to digitale barnehagepriser!

Les mer >>

Billetten til friheten

Vi vil gjerne gi 4.klassingene et godt SFO-tilbud. På Furulunden SFO skal det ligge noen privilegier i det å bli eldre.

Les mer >>

Fugler i nærmiljøet om høsten og vinteren

Her får du et forslag til en konkret aktivitet eller prosjekt på SFO med fokus på fugler i nærmiljøet. Aktiviteten handler om å bli kjent med fugler og hjelpe fuglene gjennom vinteren samt forståelse for naturen generelt.

Les mer >>

Den digitale SFO

Et bilde sier mer enn tusen ord. Slik tenker vi på Sørli SFO I Nittedal kommune når vi skal inspirere barn til skaperglede og vise foreldre hva som skjer I hverdagen.

Les mer >>

Unge entreprenører i SFO

Fire 4.klassejenter har startet brødfabrikk i Borge SFO i Fredrikstad. «Brødfabrikken» er en naturlig følge av at barn tas med på gjennomføringen av det store prosjektet SFO.

Les mer >>

Sørlipodden - Sørli SFO med egen podkast

Sørli SFO i Nittedal kommune har nettopp gitt ut sin første episode av Sørlipodden.

Les mer >>

Unge entreprenører i SFO

Fire 4.klassejenter har startet brødfabrikk i Borge SFO i Fredrikstad. «Brødfabrikken» er en naturlig følge av at barn tas med på gjennomføringen av det store prosjektet SFO.

Les mer >>

Vennskap trumfer alt

Nøkkelen til en god SFO for 3.- og 4.-klassingene er sterkt og godt samhold. Viktigere enn noensinne er å oppleve tilhørighet, å kjenne på gleden over en venn eller tre. Hva gjør vi for å skape denne vennskapsarenaen for de eldste barna?

Les mer >>