Noen av de som røyker vil kanskje forvente at man kan ta røykepauser i løpet av arbeidsdagen. Men har de egentlig krav på det?

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Satsingen på personalet

Dine ansatte er juvelene i SFO-tilbudet.

Les mer >>

Trivselsamtaler: En god start for nye ansatte

I en hektisk start på skoleåret skal også nye medarbeidere finne seg til rette. Trivsel og veiledning har en avgjørende rolle. Les hvordan trivselsamtaler kan sikre en positiv begynnelse for både nye og erfarne ansatte på SFO.

Les mer >>

10 tips for arbeidsglede og livsglede.

Arbeids- og livsglede er noe vi alle ønsker oss. Her får du noen gode tips for å oppnå større glede i livet og på jobben.

Les mer >>

Lyd med barna

Lyd er en viktig del av SFOs hverdag. Sett på en båndopptaker i basen i ti minutter og hør på den sammen med ungene etterpå. Det er flere enn voksne som får aha-opplevelser av slikt.

Les mer >>

Primærkontakter i SFO

Tenkte å dele med dere alle hvordan vi på Smeaheia SFO har ordnet oss med primærkontakter. Alle barneveilederne har sin gruppe på ca 15 barn som de er primærkontakter for.

Les mer >>

Langtidsfriske

I Sverige har de en klok mann, Johnny Johnsson, som vil at vi skal flytte litt oppmerksomhet for å øke trivsel og redusere fravær på arbeidsplassen.

Les mer >>

Har arbeidstaker krav på røykepauser?

Noen av de som røyker vil kanskje forvente at man kan ta røykepauser i løpet av arbeidsdagen. Men har de egentlig krav på det?

Les mer >>

Trivselsamtaler: En god start for nye ansatte

I en hektisk start på skoleåret skal også nye medarbeidere finne seg til rette. Trivsel og veiledning har en avgjørende rolle. Les hvordan trivselsamtaler kan sikre en positiv begynnelse for både nye og erfarne ansatte på SFO.

Les mer >>

Noen råd før du gjennomfører den vanskelige samtalen

Som leder vil du oppleve situasjoner som gjør at du må ta samtaler med dine ansatte som omhandler vanskelige og ubehagelige saker.

Les mer >>