Alle opplever konflikter, på arbeidsplassen eller i privatlivet. Denne artikkelen byr på noen refleksjoner omkring hvordan vi kan møte disse

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Les også

Relasjonell koordinering

Det holder ikke at dine medarbeidere er flinke i sitt fag, hvis de ikke kan samarbeide.

Les mer >>

Pisk og gulrot fungerer (ofte) dårlig

I dagens arbeid bør motivasjonen for arbeidet være styrt av indre motivasjon

Les mer >>

Hjemmekontor med små barn

Hvordan kan du best få jobbet hjemme på en måte som gjør at det føles bra for både liten og stor?

Les mer >>

Ansettelse steg for steg

Å ansette nye medarbeidere er ikke noe man gjør hver dag. For at det skal være enklere å huske alt som skal/bør skje i denne prosessen har vi laget en steg for steg liste.

Les mer >>

Personalsaker

Det kan være nyttig å ha kjennskap til Arbeidsmiljøloven og dens bestemmelser i forhold til opphør og arbeidsforhold.

Les mer >>

Teamarbeid – øvelse gjør mester

Når et band går på scenen eller et fotballag spiller en viktig kamp så trener de på å bli dyktige – som team. Team i SFO/ASK eller team blant lærerne på skolen trener nesten aldri på det å fungere som team.

Les mer >>

Intervju assistent SFO

Her kommer forslag til intervjumal for intervju av assistent/barneveileder.

Les mer >>

Julekampanje på nye og gamle produkter

Vi har designet diverse produkter til SFO/AKS. Noen for å bidra til at barn og voksne vises bedre ute i mørket. Andre for å skape stolthet og vise hvem dere voksne er og hvilken viktig jobb dere gjør. Vi har også laget noen fantastiske vennskapsbånd som vi tenker kan være perfekte "inngangsbilletter" for dere som har organisert måltidet som kafe/kantine. Og mye mer...

Les mer >>

10 tips for arbeidsglede og livsglede.

Arbeids- og livsglede er noe vi alle ønsker oss. Her får du noen gode tips for å oppnå større glede i livet og på jobben.

Les mer >>