Flere artikler innen SFO som prosjektarena
Tema-måned i SFO
SFO er et sted for prosjekter i alle varianter. Det er et sted for å være kreativ og hive på med nye idéer og påfunn. Barna er i en aldersgruppe der det umulige er mulig og begrensninger nesten ikke finnes. Bruk av tema er et flott utgangspunkt for å dyrke nettopp kreativiteten og fantasien i SFO.
Les mer >>Tema riddere
På Finstad skole i Ski kommune har vi de siste par årene gjennomført et prosjekt om riddere på SFO. Prosjektet vokste frem fra ønsket om å lage…
Les mer >>Tett på pappen
Fyll en gymsal med papp, tape, sakser og tusjer. Trekk deg litt tilbake. La dem holde på noen timer. Hva skjer?
Les mer >>Animasjon i SFO
Hvordan kan du inspirere barna til å prøve seg som aktive og kreative produsenter? Ved å la barna lage egne historier får man innblikk i hvordan barna skaper egen kultur ut fra egne opplevelser. Det har 4.klasse ved Hosle SFO erfart.
Les mer >>Kontainerlek uten fasit
I vinter var de ansatte på Kirkevoll skole SFO i Bergen på «Lekelystkurs» med Trude Brendeland, også kjent som Fantasifantasten. Her ble de introdusert for prosjektet «Scrapestore Playpod», et konsept brukt i skolegårder i England.
Les mer >>Unge forfattere ved Fredheim SFO
På Fredheim SFO skriver barna bøker. Helt gratis får de da økt skriveglede, økt leseglede og vi kan jo bare tenke oss hvordan dette vil påvirke fremtidige undersøkelser om barnas leseferdigheter. Et fantastisk eksempel på barneprosjekt i SFO.
Les mer >>Tivoli
Hva med å prøve en ny vri på skoleavslutningen, i regi av SFO? Tivoli på skolen må jo være alle barns store drøm.
Les mer >>Humla suser på Godlia
SFO er perfekt som arena for prosjekter. På Godlia SFO har de en egen prosjektbase som er veldig populær. Den heter Humla.
Les mer >>Ingen labber rundt’n
Vi har lyst å dele et opplegg vi har her på Mosterøy SFO en gang i året. Det er vår egen versjon av NRK supers serie «Labyrinten». Det er en hektisk og innholdsrik dag med mye action – og den utfordrer barn og voksne på en spennende og morsom måte!
Les mer >>





