

Les også
Tilstedeværelse og nærværende lederskap - tilgjengelig i passe doser
I hvilken grad kreves det tilstedeværelse i de mange ulike lederollene. Det sies at en forutsetning for å lykkes som leder er å ta hensyn til nærhet i sin lederrolle, nærhet i tid og rom og være fysisk tilstede på samme arbeidsplass som de menneskene en skal lede.
Les mer >>Hvem er dine sensitive medarbeidere?
I følge forskning er hver femte av oss spesielt sensitiv. Sensitive mennesker er mer fintfølende og derfor mer disponert for å få stress, angst eller depresjon.
Les mer >>Lederobservasjonsverktøy
Her finner du et lederobservasjonsverktøy som er en metode for å bli vurdert som leder.
Les mer >>Gode råd når du som leder får kritikk
Når medarbeiderne kommer til deg med kritikk, vil det enkleste være å gå i forsvar,men det er kanskje det dummeste du gjør.
Les mer >>Syv steg til bedre delegering
Drukner du i oppgaver? Kanskje du er en av mange SFO-ledere eller baseledere som har problemer med å delegere oppgaver til medarbeiderne dine? Her er syv råd til deg som gjerne vil bli bedre til å delegere.
Les mer >>Krigen på skrivebordet ditt
Kjemper du en daglig kamp med de hurtig voksende bunkene på skrivebordet?. Her er 7 tips til hvordan ”skrivebordsgeneralen” vinner slaget over bunkene på skrivebordet.
Les mer >>Troverdig og autentisk leder - om å vite hva man gjør
Den som strekker seg etter for å etterleve autentisitetskravet, søker å være seg selv, og bli et selvstendig individ, en person. Han /hun er ikke bare deltaker i virksomheten eller går inn i en rolle. De har en holdning til at mennesker (både barn og voksne) er likeverdige og dette får konsekvenser for den daglige samhandling. Dette kan vise seg i at en tar ansvar for det sosiale samspillet og er tydelig til stede i hverandres barnehageliv. (Lysne 2004)
Les mer >>Ny som sjef
Å gå inn i en ny yrkesrolle kan være både spennende og samtidig litt skremmende.
Les mer >>Faktorer som motiverer på arbeidsplassen
Disse motivasjonsfaktorene er et utvalg ut fra mer enn en hundreårig historie om hva og hvorfor mennesker på arbeidsplassen motiveres.
Les mer >>