Les også
HVA ER VIKTIG Å SPØRRE OM NÅR DU INNHENTER REFERANSER?
Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?
Les mer >>Gleden ved å jobbe i team 2 – Hvordan øke motivasjon og entusiasme?
Hva er det som dukker opp i hodet ditt når du tenker på jobben din? Er det entusiasme, stolthet, glede og engasjement kanskje? Og hvis ikke, hvordan kan du som SFO-leder, eller du som barneveileder gjøre noe aktivt for å bidra til en snuoperasjon
Les mer >>Primærkontakter i SFO
Tenkte å dele med dere alle hvordan vi på Smeaheia SFO har ordnet oss med primærkontakter. Alle barneveilederne har sin gruppe på ca 15 barn som de er primærkontakter for.
Les mer >>Hva skjer på Berg a’?
På Berg SFO i Trondheim går alle barna i SFO – nesten. Over 90 % av 3. og 4. klassingene bruker tilbudet og i 1. og 2. er det bortimot 100 % som lever deler av sitt sosiale liv i SFO.
Les mer >>Relasjonell koordinering
Det holder ikke at dine medarbeidere er flinke i sitt fag, hvis de ikke kan samarbeide.
Les mer >>Mobbet på jobben
Hver tolvte blir mobbet på arbeidsplassen, ifølge en undersøkelse. Mobbing er et stort problem for virksomhetene og mobbeofrene.
Les mer >>Trivselsamtaler: En god start for nye ansatte
I en hektisk start på skoleåret skal også nye medarbeidere finne seg til rette. Trivsel og veiledning har en avgjørende rolle. Les hvordan trivselsamtaler kan sikre en positiv begynnelse for både nye og erfarne ansatte på SFO.
Les mer >>Teamarbeid – øvelse gjør mester
Når et band går på scenen eller et fotballag spiller en viktig kamp så trener de på å bli dyktige – som team. Team i SFO/ASK eller team blant lærerne på skolen trener nesten aldri på det å fungere som team.
Les mer >>Motiver hverandre - tryll med humøret
På tide å tenke over følgende: Hvis alle på din SFO er aktive i forhold til å motiver hverandre, vil resultatet bli bedre enn om man bare overlater dette ansvaret til en person
Les mer >>



