Les også
Relasjonell koordinering
Det holder ikke at dine medarbeidere er flinke i sitt fag, hvis de ikke kan samarbeide.
Les mer >>Gleden ved å jobbe i team 2 – Hvordan øke motivasjon og entusiasme?
Hva er det som dukker opp i hodet ditt når du tenker på jobben din? Er det entusiasme, stolthet, glede og engasjement kanskje? Og hvis ikke, hvordan kan du som SFO-leder, eller du som barneveileder gjøre noe aktivt for å bidra til en snuoperasjon
Les mer >>Hvorfor investere i trivsel?
I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.
Les mer >>Som leder skal du forebygge mobbing
Mobbing har store personlige omkostninger for den som utsettes for det, men hele organisasjonen blir påvirket hvis det er mobbing på arbeidsplassen.
Les mer >>HVA ER VIKTIG Å SPØRRE OM NÅR DU INNHENTER REFERANSER?
Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?
Les mer >>Slik motiverer du de som ikke er motivert
Det kan være klokt å stille med åpne sanser og hente innsikt utenfor eget fagfelt. Så her er noen råd hentet fra Harvard Business-miljøet til glede for SFO.
Les mer >>Primærkontakter i SFO
Tenkte å dele med dere alle hvordan vi på Smeaheia SFO har ordnet oss med primærkontakter. Alle barneveilederne har sin gruppe på ca 15 barn som de er primærkontakter for.
Les mer >>Mal for medarbeidersamtale
Her kommer et forslag til oppsett og tema for medarbeidersamtalen. Kan brukes slik det er eller endres etter behov.
Les mer >>Hva skjer på Berg a’?
På Berg SFO i Trondheim går alle barna i SFO – nesten. Over 90 % av 3. og 4. klassingene bruker tilbudet og i 1. og 2. er det bortimot 100 % som lever deler av sitt sosiale liv i SFO.
Les mer >>


.jpg)
