Har du noen kroniske klagere der du jobber. Har du vært borti han som syns det uansett er for kaldt, for varmt, for mye vind eller for tørt?

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Pisk og gulrot fungerer (ofte) dårlig

I dagens arbeid bør motivasjonen for arbeidet være styrt av indre motivasjon

Les mer >>

Ansettelser, ansettelser, ansettelser

- Hei, jeg skal ansette baseledere og lurer på om dere har noen guide for slike intervjuer. Det er leder ved Bryn Aktivitetsskole i Oslo, Caroline Asdal, som etterspør gode råd. Kvaliteten på rådene får du selv vurdere, men her er de i alle fall;

Les mer >>

Gleden ved å jobbe i team - tilbakemeldinger

Å gjøre hverandre gode er like viktig for barneveiledere i SFO som for fotballspillere i eliteserien. At et team fungerer godt vil ofte være avhengig av hvilken samspillkompetanse som er i teamet.

Les mer >>

Spilleregler for idédugnad

Idédugnad, idémyldring, idéskapingsmøter - kjært barn har mange navn. Uansett så er det nyttig og noen spillregler kan være lurt.

Les mer >>

Trivselsamtaler: En god start for nye ansatte

I en hektisk start på skoleåret skal også nye medarbeidere finne seg til rette. Trivsel og veiledning har en avgjørende rolle. Les hvordan trivselsamtaler kan sikre en positiv begynnelse for både nye og erfarne ansatte på SFO.

Les mer >>

Stillingsannonser

Stillingsannonser følger vanligvis en standard som hovedsakelig sier noe om krav til personen som skal ansettes og om arbeidsplassen.

Les mer >>

Hvordan skrive en saklig og god attest

Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg

Les mer >>

Har arbeidstaker krav på røykepauser?

Noen av de som røyker vil kanskje forvente at man kan ta røykepauser i løpet av arbeidsdagen. Men har de egentlig krav på det?

Les mer >>

Hvordan få til en god vanskelig samtale

Gode forberedelser er nøkkelen også når du skal lykkes med vanskelige samtaler.

Les mer >>