I en serie på tre artikler skal spikke-ekspert Eivind Falk lære oss om kunsten å spikke sammen med barn

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Spikking - Gi barna en kniv!

Mestringsglede. Naturopplevelser. Tradisjon. Motorikk. Forståelse av form. Det finnes mange gode grunner til å la barn få spikke.

Les mer >>

Noen tips for skogturer med barn

Det å bruke naturen er god SFO-praksis. Både store og små blir litt ekstra glade når de får litt plass til å røre seg. Her er noen gode tips for turen.

Les mer >>

Barn og klær

Barnas påkledning er viktig for deres trivsel. Mange opplever uenighet på SFO og med foreldrene rundt hva som er viktig i forhold til barnas klær.

Les mer >>

Bruk av kniv blant barn

Kniv er et viktig redskap, og barn bør derfor lære å håndtere dette på best mulig måte.

Les mer >>

Bruk panna

Vinteren slipper taket og vi trekker enda oftere ut av fjertfylte innebaser. Da gjelder det å bruke hue – eller panna, som anbefalingen er i denne artikkelen. Og det dreier seg ikke om å smelle panna i veggen i ren frustrasjon over et eller annet…

Les mer >>

Naturen- «barnas eget lekeland»

Himmelen er skarp blå, og sola varmer opp den fuktige bakken. Landskapet fylles opp med morgendis som solen leker med. Disse årstidsovergangen er vakre, og vi kan kjenne den på kroppen. Rett og slett en fantastisk vårdag!

Les mer >>

Marker Verdens snømanndag med snølek og kreativitet!

18. januar er det Verdens snømanndag, og vi oppfordrer alle til å komme seg ut og feire vinterens gleder..

Les mer >>

Litt om bål

Litt informasjon om hvordan man kan lage bål, når det er lov og andre gode tips er nyttig for de som satser på friluftsliv - eller uansett.

Les mer >>

Hvordan lage natursti?

Å lage natursti er en aktivitet som gir både glede og lærdom samtidig som man benytter naturen. Vi viser deg hvordan du kan lage den sammen med barna.

Les mer >>