Hvordan få til en god vanskelig samtale
Gode forberedelser er nøkkelen også når du skal lykkes med vanskelige samtaler.
Les mer >>Tittel til deg
Synes du assistent er en betegnende tittel for jobben som gjøres av de fleste ansatte i SFO? Vi synes ikke det...
Les mer >>Veiledningsforum i SFO
SFO-Norge er i utvikling. Vi kommer stadig over eksempler på god praksis. I Veståsen SFO har de pedagogisk veiledningsforum.
Les mer >>Vikaropplysninger
Her er et lite skjema som kan være til hjelp i samtalen når man blir kontaktet av nye aktuelle vikarer.
Les mer >>Som leder skal du forebygge mobbing
Mobbing har store personlige omkostninger for den som utsettes for det, men hele organisasjonen blir påvirket hvis det er mobbing på arbeidsplassen.
Les mer >>Hvorfor investere i trivsel?
I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.
Les mer >>Intervju Avdelingsleder/Baseleder
Skal du ansette ny Avdelingsleder eller Baseleder? Her finner du forslag til spørsmål som kan benyttes i intervjurunden.
Les mer >>Motiver hverandre - tryll med humøret
På tide å tenke over følgende: Hvis alle på din SFO er aktive i forhold til å motiver hverandre, vil resultatet bli bedre enn om man bare overlater dette ansvaret til en person
Les mer >>Trivselsamtaler: En god start for nye ansatte
I en hektisk start på skoleåret skal også nye medarbeidere finne seg til rette. Trivsel og veiledning har en avgjørende rolle. Les hvordan trivselsamtaler kan sikre en positiv begynnelse for både nye og erfarne ansatte på SFO.
Les mer >>



.jpg)

