Som leder vil du oppleve situasjoner som gjør at du må ta samtaler med dine ansatte som omhandler vanskelige og ubehagelige saker.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Hvordan få til en god vanskelig samtale

Gode forberedelser er nøkkelen også når du skal lykkes med vanskelige samtaler.

Les mer >>

10 tips for arbeidsglede og livsglede.

Arbeids- og livsglede er noe vi alle ønsker oss. Her får du noen gode tips for å oppnå større glede i livet og på jobben.

Les mer >>

Taushetsplikt mellom institusjoner – en sterk historie

Jeg har hatt kombinert stilling i kommunen, med 40% i barnehage og 50% i SFO. Som barne- og ungdomsarbeider. Der fulgte jeg barn videre, fra barnehage til skole. Noe jeg syntes var helt fantastisk! Men, jeg opplevde en del vanskeligheter.

Les mer >>

Krysseliste og orden i sakene

Jeg farter rundt i SFO-Norge og får se varianter av krysseliste-ordninger. Noen er veldig demokratiske og barna medvirker i arbeidet med å sørge for at et viktig sikkerhetsverktøy fungerer. Er det bare jeg som skvetter..?

Les mer >>

Hvordan håndtere sykefraværssamtalen?

Jo tidligere arbeidsgiveren og arbeidstakeren samarbeider om tiltak for å komme tilbake i arbeid, desto større er sjansen for at den sykmeldte kommer raskere tilbake

Les mer >>

Hvorfor investere i trivsel?

I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.

Les mer >>

Hvordan kommer du på jobben?

En nøkkel til å oppnå kvalitet i SFO ligger i engasjementet og motivasjonen til de ansatte. Ved å være den aller beste utgaven av oss selv på jobb kan vi skape et positivt miljø og legge grunnlaget for et meningsfylt lærings- og lekemiljø for barna.

Les mer >>

Har arbeidstaker krav på røykepauser?

Noen av de som røyker vil kanskje forvente at man kan ta røykepauser i løpet av arbeidsdagen. Men har de egentlig krav på det?

Les mer >>

Hvordan skrive en saklig og god attest

Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg

Les mer >>