Flere artikler innen Del 4 av SFO
SFO – del 4 Førde barneskule SFO
Både på Førde og Workinnmarka går nesten alle de eldste barna på SFO. Det er ikke tilfeldig. Hva er det de jobber med for å beholde 4.-klassingene det siste året? Finnes det et slags stikkord for Førde SFO som beskriver det de gjør? Ja, «vennskapsarenaen SFO».
Les mer >>Sørlipodden - Sørli SFO med egen podkast
Sørli SFO i Nittedal kommune har nettopp gitt ut sin første episode av Sørlipodden.
Les mer >>Drømmetimen i SFO
God SFO-praksis er å tilrettelegge for noen gyldne øyeblikk hvor barn kan få senket skuldrene og få litt pusterom i en hektisk hverdag. Unn-Mari gir oss "drømmetimen" som oppskrift.
Les mer >>Fugler i nærmiljøet om høsten og vinteren
Her får du et forslag til en konkret aktivitet eller prosjekt på SFO med fokus på fugler i nærmiljøet. Aktiviteten handler om å bli kjent med fugler og hjelpe fuglene gjennom vinteren samt forståelse for naturen generelt.
Les mer >>Den digitale SFO
Et bilde sier mer enn tusen ord. Slik tenker vi på Sørli SFO I Nittedal kommune når vi skal inspirere barn til skaperglede og vise foreldre hva som skjer I hverdagen.
Les mer >>Unge entreprenører i SFO
Fire 4.klassejenter har startet brødfabrikk i Borge SFO i Fredrikstad. «Brødfabrikken» er en naturlig følge av at barn tas med på gjennomføringen av det store prosjektet SFO.
Les mer >>Vennskap trumfer alt
Nøkkelen til en god SFO for 3.- og 4.-klassingene er sterkt og godt samhold. Viktigere enn noensinne er å oppleve tilhørighet, å kjenne på gleden over en venn eller tre. Hva gjør vi for å skape denne vennskapsarenaen for de eldste barna?
Les mer >>Møt Sofagrisene ved Korsvoll Aktivitetsskole
Livet med AKS var egentlig over for fjerdeklassingene ved Korsvoll skole i Oslo, da rektor og AKS-leder fikk en bunke søknader fra elevene om å få lov til å fortsette med skolefritidsordningen i et år til. Resultatet? Den nye avdelingen Sofagrisene.
Les mer >>SFO-liga for de eldste
I Kristiansand har de en helt egen fotball liga for de eldste SFO-barna. Kjempeidé!
Les mer >>