Her finner du en standard mal for bekymringsmeldinger fra barnevernet.

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

HVA ER VIKTIG Å SPØRRE OM NÅR DU INNHENTER REFERANSER?

Hvordan stiller du de riktige spørsmålene slik at du får ansatt rett person når du skal innhente referanser?

Les mer >>

Vikaropplysninger

Her er et lite skjema som kan være til hjelp i samtalen når man blir kontaktet av nye aktuelle vikarer.

Les mer >>

Julekampanje på nye og gamle produkter

Vi har designet diverse produkter til SFO/AKS. Noen for å bidra til at barn og voksne vises bedre ute i mørket. Andre for å skape stolthet og vise hvem dere voksne er og hvilken viktig jobb dere gjør. Vi har også laget noen fantastiske vennskapsbånd som vi tenker kan være perfekte "inngangsbilletter" for dere som har organisert måltidet som kafe/kantine. Og mye mer...

Les mer >>

Gleden ved å jobbe i team - tilbakemeldinger

Å gjøre hverandre gode er like viktig for barneveiledere i SFO som for fotballspillere i eliteserien. At et team fungerer godt vil ofte være avhengig av hvilken samspillkompetanse som er i teamet.

Les mer >>

Satsingen på personalet

Dine ansatte er juvelene i SFO-tilbudet.

Les mer >>

Hvordan skrive en saklig og god attest

Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg

Les mer >>

Standard bekymringsmelding for offentlig ansatte

Her finner du en standard mal for bekymringsmeldinger fra barnevernet.

Les mer >>

Som leder skal du forebygge mobbing

Mobbing har store personlige omkostninger for den som utsettes for det, men hele organisasjonen blir påvirket hvis det er mobbing på arbeidsplassen.

Les mer >>

I beste mening - en veileder fra Datatilsynet

Datatilsynet har laget en ny veiledningshefte, "I beste mening", om håndtering av bilder av barn på internett.

Les mer >>