Les også
Lederobservasjonsverktøy
Her finner du et lederobservasjonsverktøy som er en metode for å bli vurdert som leder.
Relasjonell koordinering
Det holder ikke at dine medarbeidere er flinke i sitt fag, hvis de ikke kan samarbeide.
Les mer >>Hvordan skrive en saklig og god attest
Det er viktig å tenke nøye gjennom hva du ønsker å formidle om arbeidstakeren som slutter hos deg
Les mer >>10 tips for arbeidsglede og livsglede.
Arbeids- og livsglede er noe vi alle ønsker oss. Her får du noen gode tips for å oppnå større glede i livet og på jobben.
Les mer >>God SFO = motiverte ansatte
- Det har vært mye fravær i år, sier SFO-lederne. - Lengre skoledag gjør SFO-tiden hektisk og intens, det er ikke så lett å få gjort så mye på den korte tiden, sier mange. – Det er stor utskifting i personalet, lyder det. Kanskje finnes det noe gode erfaringer knyttet til personalledelse i SFO. Vi har tatt utgangspunkt i påstanden om at motivasjon er en effektiv motor og lett etter hva som kan tenkes å motivere dine ansatte.
Les mer >>Ha-med-dag for voksne
Vittige tunger påstår at misnøyen er sterkere enn seksualdriften i landet vårt,- og noe sant er det i det. Det finnes ikke noe enklere enn å kose seg med misnøyen.
Les mer >>Lær deg å elske din jobb
Den mentale coach og forfatter Susanne Lötbom har nettopp gitt ut boken ”Älsk ditt arbete”. Boken handler om hvordan du selv aktivt tar tak i situasjonene og skaper din drømmejobb. Men det er ikke alltid det er mulig, og da kan være nødvendig å innse at det kan være greit å bryte opp, og finne seg en annen jobb sier forfatteren i et intervju med Chef
Les mer >>Ulike intervjuspørsmål
I tillegg til intervjumaler for assistent og baseleder et annet sted på sfonett, har vi her samlet et knippe ulike typer spørsmål for intervjurunden.
Les mer >>Standard bekymringsmelding for offentlig ansatte
Her finner du en standard mal for bekymringsmeldinger fra barnevernet.
Les mer >>Trivselskalender på SFO
Arbeidsmiljøet og kvaliteten på det vi gir barn i SFO blir bedre, og sykefraværet faller når det er tillit, rettferdighet og et godt samarbeid på arbeidsplassen. Dette kalles virksomhetens sosiale kapital, og den gjør også virksomheten bedre rustet til forandring og tåle langvarige utfordringer.
Les mer >>