Videohilsen fra Veitvet AKS og avis med oppdatering fra ungene ved Borge SFO. De ansatte i SFO og AKS er kreative for å holde kontakten med ungene i disse koronatider.

Jan-Kåre Fjeld ved Borge SFO (1317 SKØVVEN) sendte oss følgende beskjed: "Vi har startet en aldri så liten avisproduksjon i disse koronatider, så ungene kan få litt følelse av nærvær på tross av fravær. 

Les avisen her

Kanskje noe for andre også?

-----------------

Vi i Nettverket! for SFO følger mange av deres SFO og AKS på sosiale medier. På Veitvet Aktivitetsskole laget de en videohilsen til ungene. Nettverket! for SFO er imponert og deler.

Kjære foresatte,

De ansatte i AKS har laget en videohilsen til alle elever på Veitvet! Vi vil veldig gjerne at du vise ditt/deres barn disse to videoene som en liten hilsen fra oss! 

EN HILSEN FRA DE VOKSNE PÅ 1 & 2 TRINNS 

EN HILSEN FRA DE VOKSNE PÅ 3 & 4 TRINNS

 

Les også

Engstelig skolestart

Å hjelpe et bekymret og forsiktig barn kan være en hårfin balansegang mellom nødvendig støtte og over-beskyttelse.

Les mer >>

Kjeft mindre - fortellinger om oppdragelse

Hva får barn kjeft for? Hvordan virker kjefting på barn? Og hvordan unngår man kjefting?

Les mer >>

SFO forebygger mobbing - Alle skal med

I alderen 6-10 år blir vennskap med jevnaldrende og andre voksne stadig viktigere for barn. Derfor tilrettelegger SFO/AKS for en skolefritid som fremmer fellesskap og samhold gjennom bevisst tilrettelegging for positiv samhandling.

Les mer >>

Har du tillit?

Har du tillit – ikke til Erna eller Jonas – men hos barna du jobber med? Det er helt avgjørende for din arbeidsdag, at du skaper tillit og trygghet i forholdet til barnet. Her er noen knep.

Les mer >>

«Teknikker» for gode samtaler

Vi må spørre for å få vite noe. Hva vi vet, avgjøres av de spørsmålene vi stiller – til barna og til oss selv. Men hvordan kan voksne forberede seg på en åpen dialog?

Les mer >>

Barn som utfordrer i SFO 2 - Du forsterker relasjonen til barnet

Når barnet hjelper en annen, er hensynsfull, hilser vennlig på deg eller andre, deler i leken eller sitter rolig i fem minutter ved matbordet på tross av maurtua du vet barnet har i buksebaken. Da klemmer du til og viser at du er imponert og fornøyd.

Les mer >>

Følelsesskolen del 4 - Glad

Her fortsetter vår artikkelserie om hvordan du kan arbeide med følelser i barne-gruppen. Den fjerde delen fokuserer på en av de viktige grunnfølelsene – Glad

Les mer >>

Barn som utfordrer i SFO 4 - bruk av barnets navn

Noe av det mest personlige barnet har er navnet. Tidlig får barnet et eierskap til navnet sitt og opplever det etter hvert som identisk med seg selv. Derfor er det ekstra viktig hvordan du bruker barnets navn i SFO-hverdagen.

Les mer >>

Tøyen i 100

Aktivitetsskolen på Tøyen skole har tatt noen steg på kort tid. Fra oktober 2013 har de tilbudt gratis halvdagsplass og økt antall barn fra 30 til 200

Les mer >>