Les også
Hva er en Ansvarsgruppe?
For barn, unge og voksne med sammensatte vansker og behov, er det hensiktsmessig å etablere en ansvarsgruppe.
Les mer >>Hvorfor investere i trivsel?
I norsk arbeidsliv er det en akseptert sannhet at trivsel er viktig for ansatte.
Les mer >>Vi vet noe de ikke vet
Denne teksten er til deg, kjære kollega, og til alle andre som noensinne har opplevd å bli møtt på en pussig måte, når de forteller at jobben deres er å være sammen med barn.
Les mer >>Pisk og gulrot fungerer (ofte) dårlig
I dagens arbeid bør motivasjonen for arbeidet være styrt av indre motivasjon
Les mer >>De seks gullkorn
Innflytelse, meningsfullt arbeid, forutsigbarhet, sosial støtte og rettferdig belønning og krav er viktige ingredienser for et godt arbeidsliv
Les mer >>Kreativ lyddemping
Vi sliter med mye lyd rundt oss i basene. Barna rammes også av den høye lyden. Og noen barn og voksne sliter ekstra med kommunikasjonen pga støynivået. Og alle blir ganske slitne av slikt. Et lite tips som virker...
Les mer >>Intervju assistent SFO
Her kommer forslag til intervjumal for intervju av assistent/barneveileder.
Les mer >>Trivselskalender på SFO
Arbeidsmiljøet og kvaliteten på det vi gir barn i SFO blir bedre, og sykefraværet faller når det er tillit, rettferdighet og et godt samarbeid på arbeidsplassen. Dette kalles virksomhetens sosiale kapital, og den gjør også virksomheten bedre rustet til forandring og tåle langvarige utfordringer.
Les mer >>Trepartssamarbeid i SFO/ AKS
Et godt arbeidsmiljø kan skapes når alle ansatte samarbeider effektivt. Dette krever et solid samspill mellom lederen, verneombudet, tillitsvalgte og medarbeiderne.
Les mer >>




