Les også
Barns medvirkning og samskaping i praksis – eksempler fra Berg SFO
På Berg SFO i Trondheim får 4. trinn-elevene muligheten til å fordype seg i musikk og teater på barnas premisser. Gjennom Band og Mona-artig får barna være medskapere fra idé til forestilling. De velger selv låter, karakterer, replikker og rekvisitter og møter voksne som støtter, forenkler og heier. Dette er barns medvirkning i praksis, med eierskap, kreativitet og fellesskap i sentrum.
Les mer >>Høstcafe på SFO i forbindelse med TV-aksjonen
Eiksmarka SFO gjennomførte SFOcafe 18. oktober til inntekt for TV-aksjonen 2023. Det ble stor suksess og det ble bestemt at dette blir en tradisjon.
Les mer >>Pappesker blir TV
Å skape arenaer for lek er en hovedoppgave i SFO – som jo har kommet ramlende inn i skolebygninger laget for læringsprosesser der barn sitter som i en buss, på rekke og rad. Det er ikke alltid like enkelt med sambruk og utnyttelse av klasserom.
Les mer >>Har laget egen SFO-versjon av populært mobilspill
Barna på Vikhammeråsen SFO hadde lenge lekt at de var crewmates og imposters i det digitale spillet Among Us. Kreative SFO-ansatte har hjulpet barna med å bringe spillet ut i den fysiske verdenen.
Les mer >>Kunstutstilling ved Cicignon SFO
Hva kan vi gjøre som er gøy i disse smittevernstider? Kan vi invitere foreldre, besteforeldre, søsken på noen måte slik at de kan komme på besøk og se hva SFO barna våre faktisk får til?
Les mer >>Å lage dukkeansikter
Dukkeansikter som kan brukes til mange varianter av dukkekropper.
Les mer >>Mer bevegelse til barn
Fysisk aktivitet og kreativitet er viktig for barns utvikling, derfor tilbyr Mer bevegelse til barn en enkel og engasjerende måte å integrere mer bevegelse i hverdagen.
Les mer >>Topptur i lavlandet!
For mange høyrest overskrifta sikkert rett og slett heilt korka ut, og det er akkurat det som er heile poenget.
Les mer >>Kreativt kaos
Hva kan man gjøre for å legge til rette for kreativitet på best mulig måte? Har du prøvd å lage et lite kaos for å skape kreativitet?
Les mer >>



