Flere artikler innen Del 4 av SFO
Lokket 4. klasse tilbake til SFO
Rektor Bjørn Kronstad ved Grønli skole er tydelig i Porsgrunn Dagblad; han skryter uhemmet av sin SFO-leder Margaret Hansen. Hun har dannet en egen 4. klasseklubb for å gi et bedre tilbud til de eldste barna. Og resultatet av tiltaket er åpenbart; fra 8-9 på fjerdetrinn tidligere er de nå blitt 24 glade seniorer i SFO.
Les mer >>Unge entreprenører i SFO
Fire 4.klassejenter har startet brødfabrikk i Borge SFO i Fredrikstad. «Brødfabrikken» er en naturlig følge av at barn tas med på gjennomføringen av det store prosjektet SFO.
Les mer >>Unge entreprenører i SFO
Fire 4.klassejenter har startet brødfabrikk i Borge SFO i Fredrikstad. «Brødfabrikken» er en naturlig følge av at barn tas med på gjennomføringen av det store prosjektet SFO.
Les mer >>Vennskap trumfer alt
Nøkkelen til en god SFO for 3.- og 4.-klassingene er sterkt og godt samhold. Viktigere enn noensinne er å oppleve tilhørighet, å kjenne på gleden over en venn eller tre. Hva gjør vi for å skape denne vennskapsarenaen for de eldste barna?
Les mer >>Olabilracet du aldri glemmer
Som 4.trinnsaktivitet er dette helt rått. Og til våren blir det race med vinterbygde doninger. Stemningen er helt enorm og vi tenker; finnes det noe som er mer sfosk enn å legge til rette for at barna bygger sine egne olabiler i fritiden?
Les mer >>4. klassingene
Hva gjør vi for at 4. klassingene skal trives på SFO selv om de er størst og ikke så mange? Her kommer noen gode tips.
Les mer >>SFO-liga for de eldste
I Kristiansand har de en helt egen fotball liga for de eldste SFO-barna. Kjempeidé!
Les mer >>Digitalt barneblikk på naturen
Hvordan kan digitale verktøy brukes som en ressurs i uterommet i SFO? Et prosjekt i Ila barnehage gav mange gode erfaringer – og to digitale barnehagepriser!
Les mer >>Fugler i nærmiljøet om høsten og vinteren
Her får du et forslag til en konkret aktivitet eller prosjekt på SFO med fokus på fugler i nærmiljøet. Aktiviteten handler om å bli kjent med fugler og hjelpe fuglene gjennom vinteren samt forståelse for naturen generelt.
Les mer >>