Les også
Barneveiledaren - ein sjølvlysande unik blekksprut!
Har de nokon gong tenkt på det? Ikkje?Ikkje vi heller eigentleg, før tanken berre la seg der. Det er no vel ikkje noko som er meir sjølvsagt å samanlikne barneveiledaren med enn ein blekksprut!
Les mer >>KORPS + SFO = SUKSESS I KRISTIANSUND
Pilotprosjektet «korps i SFO» sørget for en rekruttering til Kristiansund skolekorps som man ikke hadde sett maken til siden 90-tallet. En rekruttering som gjør korpset mer robust og bærekraftig. Denne uken sa politikerne at de var positive til å støtte prosjektet videre.
Les mer >>Å lage dukkeansikter
Dukkeansikter som kan brukes til mange varianter av dukkekropper.
Les mer >>Eventyr som terapi
Kan eventyr hjelpe barn til å bearbeide følelser? Psykologen Jan Paul Brudal har brukt nettopp eventyr i behandling av barn med emosjonelle problemer.
Les mer >>Halloween og De dødes dag på Vikhammeråsen SFO
Denne uken planlegges det på mange SFO/AKS hvordan de skal markere Halloween neste uke. På Vikhammeråsen SFO i Malvik markerer de ikke bare Halloween. Der skal de også feire "De dødes dag".
Les mer >>Gratis golfbane
Tenk en helt egen - og ikke minst gratis golfbane på SFO! Ja det er fullstendig mulig, bare se på denne idéen.
Les mer >>Gjenbruksjula, del 2
Etter at den nasjonale avisveka var gjennomført lyste det formeleg i auga til oss i SFO. Avisene skulle ikkje få lov å gå til papirdunken før dei hadde blitt nytta som enda eit ledd i "formingsloopen". Vi hadde laga avisjuletrebileter frå før (sjå gjenbruksjula del 1), men ville vidareutvikle juletreskogen enda litt til... Då vart det aviskjegletre i ein fykande fei...
Les mer >>Olabilracet du aldri glemmer
Som 4.trinnsaktivitet er dette helt rått. Og til våren blir det race med vinterbygde doninger. Stemningen er helt enorm og vi tenker; finnes det noe som er mer sfosk enn å legge til rette for at barna bygger sine egne olabiler i fritiden?
Les mer >>Pappesker blir TV
Å skape arenaer for lek er en hovedoppgave i SFO – som jo har kommet ramlende inn i skolebygninger laget for læringsprosesser der barn sitter som i en buss, på rekke og rad. Det er ikke alltid like enkelt med sambruk og utnyttelse av klasserom.
Les mer >>



